الجمعة، 12 أغسطس 2011

ماذا لو كنت عصفور؟؟!


عصفورى

عصفورى  رشيق وجميل

عصفورى فنان اصيل

وبيعزف اجمل الحان 

بيسمعنى كمان مواويل

عصفورى الوانه كتيره 

مش لون واحد ولا اتنين 

عصفورى حركاته جميله 

عصفورى اجمل عصفور

كلنا بنحب العصافير ..او ع الاقل نسبه كبيره مننا ..انا مثلا عندى  عصافير  ف البيت 
بكون مبسوط جدا لما يكون بتفرج عليهم او بقدم لهم الاكل
وممكن اقضى وقت كبير اتفرج ع حركت جوه القفص..بيبقى شكلهم جميل 
طبعا انا جبت لهم قفص جميل والاكل متوفر ليهم وحاجه زى الفل

وانا شايف انه ده كويس جدا لهم 

بس هل ده كويس لهم ؟؟

حد هيضحك عليا ويقول دى عصافير ..عادى يعنى ..هتفرق ف ايه

هقوله 
طيب  لو انت عصفور 

تحب ايه 

تعيش حياتك زى ما انت عاوز وتواجهه كل حاجه بنفسك 

ولا تعيش جوه قفص وحد يوفرلك احتياجاتك؟؟

ها.....جاوب

ماذا لو كنت عصفور؟؟

ماذا كنت تتمنى من العالم؟؟؟

حر طليق تواجهه مصيرك



سجين  مع توافر متطلبات الحياه



اعتقد انا لو عصفور 

هاختار كده


11 التعليقات:

NaDa BaShA يقول...

انا برضه هاختار اكون حرة ومتحملة المسؤولية واوفر احتياجاتي بنفسي

يعني بتفكر تطلعهم من القفص ؟؟

EL pRiNcEssA يقول...

انا بحب القطط
وعندي قط
وبحس ان الحيوانات الصغيرة دي عندها
احساس بصاحبها اقوي من البشر
وبجد ايا كان ماتربيه بس بيديك متعة
وبيحسسك بالمسئولية

Unknown يقول...

nada
لا اكيد مش هفتح لهم ..بس ساعات بيجى ف بالى كده..بس انا لو فتحت لهم هفتدهم جدااااا..دول حاجه زى العسل

princessa


القطط والكلاب فعلا بيحسوا بالانسان ..ان اجربت قطه قبل كده

[Nermeen Mahmoud] يقول...

ويظل الصراع قائماً بين الحريه والرفاهيه(:

جميلٌ ما سطرت

Unknown يقول...

تسلمى ع تواجدك
:)

Unknown يقول...

لو كنت عصفور ومحبوس فى قفص ..............هيبقى ناقصنى أنى أقدر آآآآآآآآآآطير :(((

Unknown يقول...

شكرا ديارااااا....واكيد كلنا منحبش القفص..ونعشق الطيران كل العشق

Soha Emad يقول...

كان عندي عصفورين
وعلي قد ما كنت فرحانه بيهم
وبعيشهم كل تفاصيل حياتي
بس برضه فكرة انهم محبوسين دي بتضايق
بس هم عملوها بقي وحررو نفسهم وطاروا :)!

Unknown يقول...

هههههههه معلش يا سها

:)

asmaa agoza يقول...

اكيد هختار الحرية اواجه مصيرى واعتمد ع نفسى

Unknown يقول...

نورتينى

إرسال تعليق